Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Erikeeper och trådar överallt

Av Elisa - 1 april 2012 09:44

Alltså, jag har en så kreativ flow just nu! jag syr och pysslar och har mig, och det är såååå kul! Stackars M får bara leka med tygbitar och matt-trasor. Hennes diarre är äntligen förbi, nästan 2 veckor höll den i sig. hon gick ner allt hon gått upp de senaste två månaderna viktmässigt, så nu är det bara en vinglig pinne med två bautakinder kvar. Men det tar sig säkert nu när hon är i skick igen. Var orolig att alla pottrutiner skulle ha skitit sig (haha) men hon hitta nog genast tillbaka till sitt system. Hon övar sig på att stå utan stöd, det går ibland men himla korta stunder än. Favoritsysselsättningen är att böka i sängen, stå och shake:a rumpa vid sänggaveln och tömma lådor och klädskåp på allt (gärna snyggt viket) innehåll.Igår lärde hon sig ge high five så snart har hon riktigt bra med streetcred för en 10-månaders korv!Och jag var PÅ JOBB igår! Kände mig som en 17-årig praktikant! Men det var faktiskt litet roligare än jag tänkt mig, och det var ju najs. Men har nog fortfarande inte särskillt positiv inställning till att börja jobba på hösten. Det lutar mot att vårdledigheten fortsätter, faktiskt. Nå, får väl se.Ska sätta upp litet bilder på mitt pyssleri bara jag kommer åt nåt annat format att blogga med än los paddos. Hej hopp!

 
 
Ingen bild

mamsen

1 april 2012 10:51

Vet du ja tänkte på ditt vävande ännu. Månne de blir tjöckre om du lämnar mattrasan riktigt lös när du kör den genom ränningen. Hmm? De ha du kanske redan prövat på.

 
Ingen bild

Lotta

1 april 2012 15:14

Men klart vårdledigheten fortsätter! Du ska ju hänga med mig i höst???

 
Ingen bild

Elisa

1 april 2012 18:22

Mamsen: jo, har provat. De blir bara tunt OCH slattrigt då, istället för endast "tunt". Så nepp, de e nog mattrasorna det är fast i. Hitta billiga på nätet, ska beställa å prova med dom!
Å Lotta: joo, jag VILL ju det. Vet int riktit hur jag har trasslat in mig i dagisköer och skit? Nåh, ska tänka klart på det och sen trassla mig ur allt. :)

 
Ingen bild

mamsen

1 april 2012 19:59

ja gissa nästan de.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards