Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Elisa - 22 oktober 2012 11:51

Var till tant doktor förra veckan. Det konstaterades att jag har endometrios igen. Ylläripylläri. Sen konstaterades det att den nog inte går bort av sig själv. Och så bestämdes det att vi väntar några månader och ser hur den utvecklar sig. Logiken i det? Ska vi vänta och se hur mycket den växer till sig på två månader? Hon drog till med nåt om att jag opererats så mycket dom senaste åren, och visst stämmer ju det, men jag vill ju nog ändå hellre göra NÅNTING än ingenting alls. Det där med p-piller var tydligen ingen lösning så dit for det. Men hon måste ha märkt att jag blev besviken för sen bestämde hon att konsultera med en annan doktor, och på eftermiddagen ringde hon och sa att dom skrivit ut en ny medicin åt mig som gjorts mot endometrios. Spanking new, och spanking-fucking dyr. Jag ska prova den en månad nu men listan på biverkningar var lååååång, så om den inte är helt jävla fantastisk så får det vara. Betalar inte 800 ? i året för att slippa ont några dagar i månaden. Om det inte förståss visar sig att fanskapet växer i rekordfart, då har jag väl inga val. Nå, kanske dom kan göra mera sen om två månader, 2.1, när vi börjar på nytt år med ny budget. Usch vad bitter jag är idag. Inte deras fel att jag har ont men ibland skulle det vara trevligt med en liten fucking break från min mage. Eller flytta allt det onda till en fot så man kunde amputera bort hela skitet. Positivt humör hos vårt idag.

Ovido - Quiz & Flashcards